ورود به سایت
نام کاربری
 
گذرواژه
 
عضویت در خبرنامه
تلفن همراه:

ایمیل:

کلیه حقوق مادی و معنوی ، متعلق به سامانه اطلاعات اصناف شهر یزد(مکان نما) می باشد .
دکتر محمدتقی نوربالا تفتی
متخصص پوست، مو و زیبایی
روزها و ساعات پذیرش بیماران: شنبه تا چهار شنبه ساعت ۱۴-۲۱
خیابان امام خمینی، کوچه مسجد برخوردار، ساختمان پزشکان امید
035-6220777
داخل بن بست 8 سمت چپ
بیمه های طرف قرارداد :تامین اجتماعی
کدپستی: 8917954784
E-mail: mtnoorbala@yahoo.com
mtnoorbala@gmail.com
noorbala@ssu.ac.ir
دكتر محمدتقي نوربالا در گفت‌وگو با خبرنگار و ب دا در يزد، اختلالات هورموني و ژنتيكي، اختلالات داخل بدن چربي زياد،‌ رژيم غذايي را از عوامل ريزش مو عنوان كرد. 
وي عوامل ژنتيك و وارثت را مهمترين عامل ريزش موي سر در مردان(تاسي سر) دانست و تصريح كرد: اين بيماري بيشتر از طرف مادر خاانواده به ارث مي‌رسد و در واقع افرادي كه پدر بزرگ مادري يا اقوام درجه يك مادر دچار بيماري تاسي باشند به اين بيماري مبتلا مي‌شوند. 
اين دانشيار دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد اضافه كرد: اگر ريزش موي سر و تاسي سر ارثي باشد تا قبل از 18 سالگي و يا سن بلوغ بروز نمي‌كند و افرادي كه سابقه اين بيماري در خانواده را دارند بايد به محض مشاهده مواردي دال بر اين موضوع به پزشك متخصص مراجعه كنند. 
نوربالا خاطر نشان ساخت:‌ افرادي كه خارش پوست سر، پوسته پوسته شدن سر و موي چرب ندارند كمتر دچار اين بيماري مي‌شوند اما اگر اين علائم در فرد وجود دارد بايد با پزشك متخصص در ارتباط باشد. اين متخصص پوست افزود: افرادي كه خانواده آنها دچار بيماري تاسي بوده با استفاده از دارو 70 تا 80 درصد از ريزش موي سر جلوگيري مي‌كنند. 
دكتر نوربالا با اشاره به اين مطلب كه درمان بيماري تاسي سخت و طولاني مدت است خاطر نشان ساخت: در نهايت درمان اين بيماري نتيجه خوبي دارد. 
وي با اشاره به استفاده مردم از بعضي داروها گفت: هرگونه دارو جهت جلوگيري از ريزش موي سر بايد توسط پزشك متخصص دستور مصرف داده شود و كساني كه انتظارات منطقي ندارند با استفاده داروهاي متفاوت غير استاندارد به نتيجه‌اي نخواهند رسيد. 
نوربالا در خصوص استفاده مردم از انواع شامپوها افزود: كساني كه هيچگونه علائم بيماري ريزش موي سر را ندارند از هرگونه شامپو كه تحت نظارت استاندارد باشد مي‌توانند استفاده كنند اما افرادي كه به هر كدام از عوارض ريزش موي سر مبتلا هستند بايد طبق نظر پزشك متخصص از شامپوي مربوطه استفاده كنند. 
عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي يزد در پايان در خصوص استفاده از داروهاي گياهي جهت جلوگيري از اختلالات پوست و موي سر متذكر شد: تاكنون هيچگونه دارويي استاندارد در اين زمينه به تائيد نرسيده است.

نام
ایمیل
متن پیام
 
یزد
جغرافیایی
شهرستان یزد در دره‌ای خشک و پهناور بین کوه‌های شیرکوه و خرانق، در ۱۵ درجه و ۵۳ دقیقه تا ۴۰ درجه و ۵۴ دقیقه درازای خاوری و ۴۶ درجه و ۳۱ دقیقه تا ۱۵ درجه و ۳۲ دقیقه پهنای شمالی واقع شده است. این شهرستان از سوی شمال به شهرستان‌های میبد و اردکان از خاور به شهرستان‌های اردکان و بافق، از باختر به استان اصفهان و از جنوب به شهرستان تفت، ابرکوه و مهریز محدود می‌شود. میانگین بلندی شهرستان یزد از سطح دریا ۱۲۰۰ متر است.
قرار گرفتن در بخش مرکزی فلات ایران در برگیرنده نا مناسب‌ترین عوامل طبیعی چیره بر فلات مرکزی ایران نیز است. بارش اندک همراه با تبخیر شدید، دور بودن از دریا، نزدیکی با کویر خشک و پهناور نمک، رطوبت نسبی کم همراه با گرمای بسیار، از عواملی هستند، که یزد را به گونه یکی از خشک‌ترین مناطق ایران درآورده است. گذشته از آن، در این منطقه نوسان شدید درجه حرارت نیز وجود دارد.
زبان
مردم یزد به زبان فارسی رایج با لهجه یزدی سخن می‌گویند و بسیاری از واژه‌ها و ترکیبات زیبای فارسی را در گویش خود حفظ کرده‌اند. در استان یزد برخی ویژگی‌های گویشی میان شهرستانهای مختلف محسوس است. معتقدان به آیین زرتشتی در میان خود به زبان بهدینی (گَورونی یا دری زرتشتی) سخن می‌گویند و به ویژه مراسم مذهبی خود را با این زبان انجام می‌دهند. گویش یزدی بخشی از فارسی دری (فارسی خالص و اولیهٔ ایرانیان) است.